Een dagje Hostal Llullu LLama - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Ad - WaarBenJij.nu Een dagje Hostal Llullu LLama - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Ad - WaarBenJij.nu

Een dagje Hostal Llullu LLama

Blijf op de hoogte en volg Ad

03 Februari 2018 | Ecuador, Quito

We staan om 6.30 uur op als de meeste gasten nog op één oor liggen en hebben de tijd voor een kleine wandeling, yoga-oefening of gewoon effe van het uitzicht genieten. Ontbijttafel klaar zetten voor gemiddeld 25 gasten tot op heden. Ad checkt de gasten uit en handelt alle administratie af en Mecht (they call here Meggie) is de aangewezen persoon voor vervoer, transport, routes, extra services zoals boxlunch, afrekenen van de door de locals zelf gehaakte mutsen, sjaals, frisbees e.d.

Rond 8.45 uur het ontbijt opruimen en onze lokale keukenprinsessen een handje helpen. Biervoorraad aanvullen, hout halen voor de avond, de hond Baloe uitlaten. Rond 10.30 uur zijn de meesten weg en is het uitchecken gedaan. Bij het uitchecken worden soms groepen opgehaald door een gids die ook betaald moet worden. Daarna kunnen de reserveringen voor deze dag gecontroleerd worden zodat we weten wie er die dag binnen komt. En dan hebben we zelf vrij tot rond 13.30 uur omdat we de Toko nu al enkele dagen alleen draaien. Vanaf dat moment druppelen de gasten binnen en dan is de taakverdeling dat Ad wederom receptiewerk doet en de incheck regelt en Meggie de gasten rondleidt en hun slaapplek wijst. Het enthousiasme van de gasten is groot zeker als ze de Spa-Sense (Jacuzzi en Turks stoombad) te zien krijgen (gratis). Daartussendoor is er tijd voor Spaanse les, lezen en socializen. Ons motto is de gasten moeten zich comfortabel voelen.

La Comida is om 18.30 uur en dat is even aanpoten om alles precies op tijd klaar te hebben staan omdat er ondertussen nog gasten binnendruppelen, de bar open is en de gasten cocktails, bier en wijn willen, vooral tijdens happy-hours tot aan het drie gangen diner. Tijdens helpen we het keukenpersoneel waar nodig met uitserveren en opruimen en zorgen dat de kachel brandend blijft in de aangrenzende ruimte voor de nazit aangenaam is. Wij en de keukenstaf eten zelf tussen alle bedrijvigheden door. De keukenstaf bestaat uit drie lieve Ecuadoranen. Ze koken voortreffelijk, bakken het eigen brood en maken zelf granula voor het ontbijt met scrumbled eggs en veel fruit; ’s-avonds zelfgemaakte soep, tortilla, pie, lasagne, etc. en een enorme bak salade en als postre een groot stuk cake met zelfgemaakte frambozen- of bananenijs.

De avond is chillen met de gasten bij het vuur, soms met gitaarspel en
verhalen uitwisselend uit de hele wereld uitwisselen. Muziek, drank en vuur bijhouden en tegen 22.00 uur temperen we het licht en ligt iedereen voor pampus op bed. Door de dag heen vraagt de staf dinero’s aan ons voor melk, tonijn, schoonmaakmiddelen etc.

We hebben alles onder controle en reuze naar ons zin en houden dit zeker wel een tijdje vol in dit prachtige Ecuadoraanse berglandschap en de heerlijke temperatuur, maar daarover later meer.

• 03 Februari 2018 - 20:54

Yvonne:

beste Ad en Mechteld,

Wat zijn jullie toch geluksvogels dat je dit nog kan doen. Een beetje avonturieren in een mooie omgeving. Het lijkt me allemaal heel leuk maar zelf durf ik zo iets echt niet aan. Mijn lijf wil dat ook niet meer.
    Dit zou ook echt iets zijn voor onze Guido en Steffie, maar met drie kinderen 4-2 en 6 maanden ga je zoiets ook niet ondernemen. Ze kijken vaak met weemoed terug naar de mooie reizen die ze genaakt hebben. Wij houden het maar op een appartement in Oostenrijk. ook leuk maar niet zo avontuurlijk.
    Met veel plezier volg ik jullie verhalen en geniet er van en dan droom ik dat ik dat ik in zuid-Amerika ben.
    Ik hoop weer op een leuk verhaal van jullie

Lieve groet, Yvonne.
    P.s en ook de Gerarduskerk wordt sportschool. het lijkt wel of dat de beste bestemming voor een kerk is. In veldhoven is de kerk van d`ekker en de st maarten al sportschool. worden de mensen niet in het hoofd gelouterd dan maar het lijf.

• 03 Februari 2018 - 21:07

Hannie:

Fijn om je verslagen te lezen, het gaat jullie goed!

• 03 Februari 2018 - 21:28

Guy En Liesbeth:

Het lijkt daar een paradijs! Geweldig!geniet nog heerlijk!

• 04 Februari 2018 - 07:51

Annemie:

Wat leuk te lezen dat jullie een nieuwe carrière gevonden hebben!
    Geniet ervan!

• 04 Februari 2018 - 09:54

Nijsje:

Leuk om jullie belevenissen te lezen, en dat het zo gesmeerd loopt.
    Een perfect team samen!
    Wel hard werken (lijkt me), maar in een mooie omgeving met leuk gezelschap.........!
    Ga zo verder, en ik kijk uit naar het volgende verslag,

Groetjes van Nijsje

• 04 Februari 2018 - 11:37

Nelly :

Zo te lezen, is het daar heel goed toeven!
    Mechteld, jij zal de sportschool wel niet missen, maar ik mis jou gezellig praatje wel hoor !
    Ik wens jullie nog veel succes

• 04 Februari 2018 - 11:45

Zandelfje J&G:

Hoi Ad en Mechtild, leuk jullie verhaal te lezen maar ... ik had de indruk dat jullie op vakantie waren en blijkt nu uit het verslag dat het toch aanpoten is. Maar dat is jullie op het lijf geschreven. Heel veel plezier en geniet ervan. PS. woensdag kijker. Gr J&G

• 04 Februari 2018 - 17:11

Stan En Neeltje:

Leuk om jullie verslag te lezen en het klinkt zeer aantrekkelijk

• 04 Februari 2018 - 17:13

Stan En Neeltje:

Jullie worden al echte professionals! Geniet maar lekker!

• 05 Februari 2018 - 14:59

Lous Wijnand:

Zo'n dag in de Hostal ziet er goed uit! Doet me erg denken aan mijn hospitalera zijn in de Pyreneeën. En dan die mooie omgeving! Hebben jullie wat tijd om een kleine wandeling te maken? Jullie zullen wel vloeiend Spaans spreken aan het eind van heet verblijf. Geniet van alles!
    Lieve groet, Lous.

• 05 Februari 2018 - 17:07

Ankie:

Bedankt Ad en Mechteld voor jullie verhalen. Een genot om te lezen en weg te dromen bij mooie avonturen. Geniet er samen van!

• 06 Februari 2018 - 17:02

Marieke:

Klinkt allemaal hartstikke leuk! Heel veel plezier nog!