Hostal Llullu Llama - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Ad - WaarBenJij.nu Hostal Llullu Llama - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Ad - WaarBenJij.nu

Hostal Llullu Llama

Blijf op de hoogte en volg Ad

29 Januari 2018 | Ecuador, Quito

Na een dag reizen van bus in en bus uit en met behulp van taxi van Quito-noord naar de busterminal zuid om tenslotte in Sigchos door een fourwheeldrive pickup drive in Isinlivi te belanden waar het Hostal Llulu Llama zich bevindt op 2900 meter in het Andes gebergte. Een eco-hostal waarvan minstens 15% naar lokale initiatieven gaat.

’s Morgens om 6 uur de alom bekende mega-grote lokale markt in Otavalo meegepikt en tijdens de reis in het plaatsje Sigchos een lokale festiviteit met stierengevecht aanschouwd.

T’is effe wennen maar we weten nu zo ongeveer wat onze taken zijn. Helder gestructureerd is het niet helemaal; gasten ontvangen en inchecken, merendeels backpackers, kamers wijzen en rondleiden zoals hen wijzen op de vrije-uurtjes van de spa-sense. Eind van de middag bar-keeping en begin van de avond het drie gangen diner serveren en alles opruimen. In de ochtend ontbijt verzorgen, uitchecken met alles erop en eraan zoals lunchbox en afrekenen. Van 10.00 tot zeker 15.00 uur zijn we merendeels vrij voor een mooie wandeling. De werkzaamheden zijn zeer relaxed want er zijn 4 vrijwilligers maar dat kan volgende week weer anders zijn. Het keukenpersoneel die tevens kamers schoonmaken en de was doen, koken voortreffelijk. Soms mogen we het hondje Baloe meenemen en Mechtild raakt al helemaal gewend aan deze lobbes! Zelf beschikken we over een knus kamertje en maken we gebruik van alle faciliteiten.

Het Hostal staat bekend als een van de beste in Ecuador en dat niet allen vanwege de fantastische ligging, panorama’s en prachtig weer. Er zijn talloze wandelingen in dit schitterend bergachtige gebied.

• 30 Januari 2018 - 01:03

Nijsje:

Ziet er goed uit Mechtild en Ad, zowel jullie "appartementje" als Baloe!
    Naast het werk lekker wandelen; geniet ervan!
    Lieve groet,
    Nijsje

• 30 Januari 2018 - 09:20

Marijke De Groot:

Leuk mensen, leuk werk ook.
    y ¿ya puedes hablar español?
    mucho alegría !
    Un beso, Marijke

• 30 Januari 2018 - 10:21

Arthur:

Hoera, eindelijk zonder calamiteiten op jullie plek aangekomen, fijn om te horen!

• 31 Januari 2018 - 17:11

Charlotte Van Den Elzen:

Ziet er allemaal weer prachtig uit. Ik wist niet dat jullie daar ook gingen werken, gaaf hoor !!

Groetjes, Charlotte

• 31 Januari 2018 - 21:31

Mark:

Hallo Mechtild en Ad,

Mooi verslag en mooie foto's zeg.
    Ik geloof goed dat jullie je daar goed vermaken. Knus app. zeg !!

Groetjes en geniet er lekker van,
    Mark en Petra

• 03 Februari 2018 - 13:52

Mimi Timmermans:

Prachtige foto's Ad en Mechtild en wat een leuke lobbes van een hond. Werk ze en geniet. Groet Mimi.