Quito - Otavalo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Ad - WaarBenJij.nu Quito - Otavalo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Ad - WaarBenJij.nu

Quito - Otavalo

Blijf op de hoogte en volg Ad

27 Januari 2018 | Ecuador, Quito

En dan zijn we toch weer snel in Quito ook al duurt de vliegreis zo’n 12 uur met KLM. Het weer in Quito is voor ons aangenaam, tussen de 10 en 25 graden. Maar Ecuadorianen vinden deze meer regenachtige periode veel te koud en meer een winter. De indiaanse afkomst van de bevolking is in alles herkenbaar en met prachtige uitbundige kleuren wordt alles opgesierd. Zoals de bussen, van binnen met vrolijke gordijntjes en van buiten met allerlei ledlampjes die al dan niet op gepast moment knipperend als een kerstboom op straat rijden.

Quito ligt hoog, op zo’n 2850 meter en ligt langwerpig tussen de verschillende vulkanen. Het pre-colombiaans museum in Quito was helaas gesloten ! maar er was een prachtige gelijkwaardige collectie in de rooms katholieke Universiteit. Daarmee wordt de verbinding tussen de verschillende landsdelen (tropisch laagland, het gebergte en kuststreek) en bevolkingsgroepen vanuit de prehistorie tot het meer samensmelten rond 500 zichtbaar. Een mooie en boeiende geschiedenis vol van culturele symbolen.

Op de 2e dag zijn we naar Otavalo gereisd om daar op de flanken van een oude vulkaan rond het Cuicocha meer te wandelen, op een hoogte van 3000 tot 3500 meter. Heerlijk fris en winderig maar aan het begin van de middag toch alweer erg warm. En je verbrand meteen, dus hoodddeksels en lange mouwen zijn wel een uitkomst.

Het vervoer met bus en taxi gaat zonder problemen maar het is wel een drukte van jewelste in de lokale bussen die we ook morgen gaan meemaken als we naar Llull Llama gaan, zo’n slordige 250 km. Daarvoor gaan we nog eerst even om 6 uur ‘s-morgens naar de weekmarkt in Otavalo. Waar Ecuadorianen hun inheemse producten aan de man brengen en een hele belevenis is.

• 27 Januari 2018 - 08:16

Ber Huiskens:

Dag beste Bestjes,
    De reis is begonnen. Ik ben benieuwd. Alle inspiratie is welkom. Geniet ervan. We horen van jullie. Groetjes. Ber & Annemie.

• 27 Januari 2018 - 09:29

Gonnie:

Hoi Ad en Mechtild,
    We wensen jullie een supermooie reis!
    Groetjes

• 27 Januari 2018 - 09:46

Lous Wijnand:

Dan toch eindelijk daar. Wij zouden hier wat van al die kleuren kunnen gebruiken!
    Geniet er van!

• 27 Januari 2018 - 10:42

Luitgard:

Een hele mooie reis gewenst! Geniet ervan.
    Groeten,

Ton en Luitgard

• 27 Januari 2018 - 10:47

Stan En Neeltje:

Heerlijk vooruitzicht zo’n Zuid-Amerika reis! Iets later als gepland. Geniet er lekker van

• 27 Januari 2018 - 10:48

Jan:

Hoi Ad & Mechtild ,
    Een fijne reis gewenst , en we blijven jullie volgen.
    Gr Jan mmc

• 27 Januari 2018 - 11:01

Zandelfje J&G:

Ad & Mechtild, Genieten maar van de verre reis en van alle indrukken die jullie opdoen. Gr Zandelfje

• 27 Januari 2018 - 14:06

Nelly:

Een hele mooie vakantie, geniet er samen van ! Groetjes Nelly

• 27 Januari 2018 - 14:30

Marieke:

Ziet er alweer heel goed uit! Heel veel plezier!

• 27 Januari 2018 - 16:43

Anja Van Toutert- Van Riel:

Geweldig dat jullie weer op reis zijn. En ook nog in dat mooie en cultureel rijke Zuid Amerika. Fijne tijd daar!!!

• 27 Januari 2018 - 17:11

Heins:

Ik wens jullie een fijne tijd in Zuid-Amerika en ga jullie zeker volgen!

• 27 Januari 2018 - 22:02

Marijke En Arend De Groot:

Dag lieve mensen, geniet van de mooie dingen in deze soms moeilijke wereld en kom gezond weer thuis straks.

• 28 Januari 2018 - 13:36

Maritha En Wilbert:

Een hele fijne en mooie reis Ad en Mechteld!!!!!

• 28 Januari 2018 - 15:57

Rob Suzanne En Kids:

Hoi Ad & Mechtild, ziet er al erg mooi uit. Geniet ervan.

• 29 Januari 2018 - 10:27

Charlotte Van Den Elzen:

Hoi Ad en Mechtild

Na alle strubbelingen is eindelijk jullie prachtige reis begonnen. We wensen jullie heel veel mooie herinneringen. Het ziet er nu al veelbelovend uit.
    Groetjes van Chris en Charlotte