Reizen is een avontuur - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Ad - WaarBenJij.nu Reizen is een avontuur - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Ad - WaarBenJij.nu

Reizen is een avontuur

Blijf op de hoogte en volg Ad

25 Januari 2019 | Vietnam, Da Nang

De straat oversteken is sowieso een challenge. Als het effe kan steek je in de stad ingeklemd tussen locals de enorme brede wegen over. Anders houd je beiden een arm naar voren en laveer je je langzaam tussen alle voertuigen naar de overkant en het zebrapad niet telt. Succes verzekerd !

De afstanden zijn hier giga en wij zijn tenslotte backpackers. Vanuit ons hotelletje in Catba beginnen we de reis naar midden-Vietnam met een elektrisch golfkarretje naar het centrum van de stad om vervolgens met een tuk-tuk naar de bus gebracht te worden die ons aan de andere kant van het eiland bij de water-taxi afzet. Tijdens de overtocht ontmoetten we allerlei mede backpackers die naar alle uithoeken van Vietnam uitwaaieren zoals Israëliërs, Fransen, Denen, Australiërs en Amerikanen. In de haven alweer een bus om tenslotte met de taxi de laatste kilometers naar het vliegveld te sjezen. Het op een geel vodje genoteerde luttele bedrag voor dat alles blijkt voor alle vervoerders voldoende bewijs te zijn!!

Te voet verkennen we de moderne (draken)stad Da Nang met een kilometers lang strand en mooie bruggen. Een skyline van wolkenkrabbers die snel uitbreidt gezien de vele bouwactiviteiten en hordes toeristen uit vooral Korea en China. Op de overdekte vis- en groentemarkten is geen westerling te bekennen en vinden de handelende marktvrouwen het erg leuk om steeds ‘hello’ naar ons te roepen. Overigens kent de gemiddelde Vietnamees nauwelijks Engels. We eten aan de kust tussen alle Vietnamezen nadat we eerst met een mandje onze verse garnalen uit het aquarium gevist hebben en na enkele minuten staat dit alles met spinazieknoflook en grote ronde flinterdunne crispy wafels op tafel. Kortom backpacken blijft een avontuur met vele onverwachte ontmoetingen.

• 25 Januari 2019 - 10:08

Carst De Kock:

Mooi contrast tussen traditioneel en hypermodern. Mooie foto's!

• 25 Januari 2019 - 13:42

Teun:

prachtige foto's en heimweetaferelen...tzt maar eens kijken of ik er zelf ook nog eens heen kan reizen.
    als tijd niet meer het belangrijkste is heb je meer tijd voor het ontmoeten. Geniet ze

• 25 Januari 2019 - 14:15

Stan:

Mooie foto's vooral die nachtfoto van die drakenbrug Halong Bay. Geniet ervan!
    Stan

• 25 Januari 2019 - 19:51

Greetje:

geniet er samen van heerlijk om dit te kunnen doen. Mechtild als je terug bent in Nederland keertje afspreken en bijkletsen?
    Gr Greetje

• 26 Januari 2019 - 09:38

Ingrid:

Prachtige foto's! Heel leuk om op deze manier een beetje mee te kunnen genieten.

• 27 Januari 2019 - 04:15

Nelly:

Schitterende drakenbrug , mooie foto's
    Geniet samen van jullie mooi avontuur !

Groetjes, Nelly

• 27 Januari 2019 - 07:41

Guy En Liesbeth:

Jullie genieten weer met volle teugen. Geweldig zo te zien

• 27 Januari 2019 - 07:50

Charlotte Van Den Elzen:

Weer hele mooie foto's, wat een prachtig land.