Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ad - WaarBenJij.nu Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ad - WaarBenJij.nu

Kathmandu

Blijf op de hoogte en volg Ad

23 Oktober 2013 | Nepal, Kathmandu

Nepal mag dan economisch arm zijn, het is rijk aan tradities, cultureel erfgoed en natuurlijke schoonheid. Wie van noord naar zuid 200 kilometer reist, doorkruist bijna alle klimaatzones van subtropische tot alpiene landschappen en ontdekt een ongeëvenaarde culturele diversiteit. In de Kathmandu vallei alleen al zijn er zo’n drieduizend monumenten te vinden; we gaan deze niet allemaal bezoeken.

Het Nepal van vandaag is een teletijdmachine waarin je van de middeleeuwen (zeker in de bergen) naar de 21e eeuw flitst.
We leren nu, gisteren en vandaag wat van de nepalese taal en oefenen onderweg als we iets willen vragen. De Nepali zelf zij hiervoor ons zeer erkentelijk. Donderdag 24 oktober (nog steeds introductiedagen; afgelopen maandag hiermee gestart) vertrekken we uit Kathmandu; overigens een heerlijke stad, druk levendig en lawaaierig, armoede en bedelaars, allerhande handeltjes en alles speelt zich op straat af. Maar oergezellig en lieve aardige mensen. Een smeltkroes van nationaliteiten. Hier weer veel gezien en tempels bezocht. En stoffig en heel warm!! We vervolgen onze tocht naar de Tibetaanse grens; daar gaan we hiken en slapen in tenten. De volgende dag weer verder hiken in het prachtige himalaya landschap. Dan terug naar Kathamandu en naar Chitwan. Een enorm natuurpark net boven India waar we zo’n dag of vier voor uittrekken.

Namaste

• 23 Oktober 2013 - 16:03

Thies:

Alle klimaten? Hopelijk niet het Nederlandse! ;)

• 23 Oktober 2013 - 20:57

Marjon:

Dhanyabaad,

Leuk om jullie start van deze prachtige onderneming op deze manier te mogen volgen.

veel groet,
    Marjon

• 24 Oktober 2013 - 09:33

Annemie:

Erg leuk om te lezen dat jullie al helemaal in die nieuwe wereld opgaan.

groetjes annemie

• 24 Oktober 2013 - 19:14

Paul Driessens:

Wat een mooi verhaal om te lezen, echt een heel andere wereld. Ook heel leuk voor ons om het zo te kunnen volgen. Geniet ervan samen!

• 24 Oktober 2013 - 19:20

Marita En KIm:

Leuke verslagen, interessant om te lezen hoe het daar aan toe gaat. Veel plezier en geniet, groeten Marita en Kim

• 28 Oktober 2013 - 22:50

Stan:

Wat een andere wereld! Leuk!