Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ad - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ad - WaarBenJij.nu

Hanoi

Blijf op de hoogte en volg Ad

20 Januari 2019 | Vietnam, Hanoi

Yeah, we konden binnen 5 minuten de airport verlaten; visumverplichting, douanecontrole en bagage bleken een fluitje van een cent. Direct aansluitend de stadsbus die na drie kwartier laverend door de immens drukke stad van 7 miljoen inwoners ons in de binnenstad dropt.

Na de incheck direct de stad in! Hoe ziet dat eruit? Een honderd keer zo groot Stratumseind op oudejaarsnacht. Scooters, eettentjes, drink en uitgaansgelegenheden naast de straatdrukte van verkoopstalletjes, handeltjes met van alles en nog wat op de fiets en vanuit de winkel. Folklore alom.

Het straatbeeld overdag op een zaterdag in Hanoi wordt gekenmerkt door Vietnamese schaakspel spelende mannen met groene thee, gezinnetjes met jonge kinderen die in mini-elektrische autootjes een rondje rijden op de afgezette straat, fotoshoots van bruidstelletjes, jonge meiden etc. naast groepen Vietnamezen die de ook voor hen belangrijke historisch plaatsen bezoeken in de oude Keizerlijke hoofdstad. Daar tussendoor bezoeken we het Mausoleum van Hồ Chí Minh, het literatuurpaleis, de keizerlijke paleizen met pagoda’s en de woonverblijven van de mandarijnen die namens de keizer het beleid uitvoerde in de periode 1010-1862. Een lange wandeling door het oude centrum, langs de botanische tuinen en enorme binnenmeren die Hanoi in diverse stadsdelen verdeelt. Een uitdagend welkom in Vietnam.

• 20 Januari 2019 - 08:11

Nijsje:

Hoi mechtild en Ad, in 10 dagen nu het derde land, met weer andere tempels, paleizen........
    ander eten? Gelukkig zijn er de mooie foto's en jullie verslag die houvast zullen geven.
    Geniet verder van alle indrukken zoals "het leven op straat", wat ik zelf altijd fascinerend vindt in deze landen,
    Groetjes

• 20 Januari 2019 - 09:28

Lous:

Wat een indrukken! Doen jullie weer op.
    Blijf genieten!
    Groet, Lous

• 20 Januari 2019 - 10:17

Barbara:

Gewoon weer fantastisch! x

• 20 Januari 2019 - 10:40

Annemie:

Hallo Ad en Mechtild,
    Wat leuk om jullie belevenissen te lezen.
    Nog veel reisplezier.
    Groetjes van Ber en Annemie uit Madeira

• 20 Januari 2019 - 12:31

Jeannette :

Ik zie het allemaal weer voor me Ad en Mechtild. Je schrijft leuk! Nog naar het waterpoppentheater?
    Let op de meter van de taxi als je die neemt, die kan wel eens op hol slaan haha.
    Veel plezier op jullie lange indrukwekkende reis. Geniet!
    Groetjes

• 20 Januari 2019 - 14:12

Guus En Mieke:

Mooie reis, en nu op naar Sapa of wordt het Ha Long bay. Vergeet niet naar Ninh Binh te gaan, ook prachtig.

• 20 Januari 2019 - 14:16

Guus En Mieke:

• 20 Januari 2019 - 14:38

Yvonne Vd V:

hoi Ad wat een avontuur !!
    dit is wel iets anders dan de Canarische eilanden waar je vroeger met de jongens naar toe ging > Fijne vakantie.

• 20 Januari 2019 - 16:17

Rob:

Mooi verhaal Ad en Mechtild, wat een heerlijke reis. ik herken Hanoi nog van 2001 met haar volgelande fietsen/winkels en mannetjes die schaken. haha geniet er nog van. hier is het kwik onder 0.
    Rob en Suzanne

• 21 Januari 2019 - 07:23

Jan:

Ha die reizigers, op tijd de juiste periode gekozen naar zo'n mooie omgeving. Hier min 10 graden en morgen sneeuw. Geniet ervan.
    Gr J+G

• 22 Januari 2019 - 06:33

Teun:

In 1991 maar een derde van de bevolking en meer rust. Vooral aan het Ha Long? meertje...gewoon lekker zitten op een bankje en kijken naar het schouwspel van mensen en kinderen...heerlijk ontspannend tussen mijn werk door. Stadje waar ik me het meest veilig gevoeld heb ooit...kan "eindje "niet tegen op.
    Zal nu wel anders zijn!. geniet ze met volle teugen en smakelijk eten bij de eeettentjes langs de straat...noodle soep met kip en veel koriander!!!

• 22 Januari 2019 - 06:42

Mark:

Hoi Ad en Mechtild,

Weer een mooi reisverslag en mooie foto's.
    Geniet nog lekker van jullie avontuur.

Groetjes,
    Petra en Mark