Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Ad - WaarBenJij.nu Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Ad - WaarBenJij.nu

Laos

Blijf op de hoogte en volg Ad

12 Januari 2019 | Laos, Vientiane

We laten Bangkok achter ons na een korte stop aan het Jim Thompson House en stappen op de nachttrein naar de Laotiaanse grens. De man in uniform maakt ons bed op en als ik vraag of hij ons nog welterusten komt zeggen grijnst hij en zegt ons om zes uur in de ochtend te zullen komen wekken.
Het blijft een sensatie van geld omwisselen in lokale KIP, visa-verlening en het passeren van twee grenspassages in drie etappes met overigens wel, merendeels vriendelijk, militair vertoon. Na een rit met de lokale pick-up kijken we uit over de Mekong rivier die we deze reis nog diverse keren zullen oversteken. De hoofdstad Vientiane doet modern aan door brede verkeersaders en nieuwe auto’s. Je ontkomt natuurlijk niet aan de vele Wat-tempels. We bezoeken daarnaast de lokale markthallen alsmede Patuxai ( Arc de Triomph) en wandelen langs het koninklijk paleis en in de omliggende tuinen.

• 12 Januari 2019 - 07:38

Tessa:

Gaaf zeg! Sommige foto’s komen mij bekend voor! :)
    Groetjes Tessa

• 12 Januari 2019 - 08:05

Jan:

Hallo, die Ad en Mechtild,
    We volgen jullie, bedankt. Na de metropool nu de echte vakantie, wat een mooie tempels, maar mag dat wel in de korte broek ?
    Gr J+G.

• 12 Januari 2019 - 08:38

Stan:

Klinkt leuk! Het reizen lijkt jullie wel te bevallen, veel plezier in het verre oosten. Hier regent het in ons natte kikkerlandje!
    Stan

• 12 Januari 2019 - 09:21

Guy En Liesbeth:

Ha Ad en Mechteld. We wisten niet dat jullie l vertrokken waren. Zo komen we elkaar nog rennend tegen en zo zitten jullie in het Oosten.
    Zon station ziet er heel westers uit en een straatbeeld ook. Maar de andere foto's zijn echt oosters, denk ik.
    Leuk om weer met jullie te mogen meekijken!
    Fijne reis!
    Liesbeth

• 12 Januari 2019 - 12:38

Nelly:

Het reisverslag met plezier gelezen,en genoten van de mooie foto's !

Groetjes uit het regenachtige Eindhoven,
    Nelly

• 13 Januari 2019 - 07:30

Annemarie En Ton:

Jullie zijn op reis van 31 januari tot 1 februari !!!???? En al weg!
    Ha ha.... het ziet er heel goed uit! We gaan jullie volgen! Geniet ervan!