Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Ad - WaarBenJij.nu Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Ad - WaarBenJij.nu

Quito

Door: Ad en Mechtild

Blijf op de hoogte en volg Ad

03 November 2016 | Ecuador, Quito

Quito
Het oude koloniale centrum van Quito is door Unesco als eerste uitgeroepen tot cultureel erfgoed met een hondenvrije zone!! De binnenstad bestaat uit vele kleine straatjes met statige Spaanse huizen en de stad ligt op 2800 meter hoogte. Bijna een kwart van de bevolking bestaat uit indianen. Het kleurt het straatleven op prachtige wijze. Daarnaast zijn er veel markten, pleinen en kerken. We hebben de stad vanuit de hoogte (4000 meter) bekeken met een schitterende panorama op de omliggende bergen en vulkanen. Ook het Universiteitscomplex hebben we uitgebreid bezocht. Op de wandeling door de stad is in een van de kleine straatjes Mechtild gebeten door een hond. Geheel onverwacht van achteren in de kuit gebeten. Een flinke beet met twee tanden zichtbaar tot bloedens toe.
Een zoektocht naar het juiste antiserum in het labyrint van ziekenhuizen en private medische centra had dit tot gevolg. Zonder succes. En dit was onze eerst dag in de hoofdstad van Ecuador.

Pas de tweede dag hadden we na veel navraag de juiste kliniek gevonden waarvan wij dachten dat die het juiste anti-serum kon bieden. Navraag bij onze oudste zoon en anwb-alarmcentrale bleek dat niet geen serum te zijn. Intussen genieten we op de tweede dag van het tropische regenwoud op zo’n 2 uur rijden van Quito. Een ongekende variatie aan flora en fauna met maar liefst 1700 verschillende soorten vogels. De kolibrie blijft een indrukwekkende vogel waarvan hier tientallen soorten zich vertonen. Met vergezichten van dichtbegroeide heuvels en bergen zo ver het oog reikt.

Maar het advies vanuit Nederland is dat het risico van hondsdolheid (rabiës) te groot is en dat het serum binnen 7 dagen toegediend moet zijn. Dus…. terug naar huis.

Soms zit het niet mee.

• 03 November 2016 - 01:50

Arthur:

Tjonge, wat een pech! Maar ja, beter geen risico nemen, dat is ook waar, daarna gewoon nog een keer proberen om de reis af te maken?
    Warme groeten,

Arthur

• 03 November 2016 - 08:06

Marielle:

Wat een bericht zeg. Ja wat een enorme pech. Sterkte Spreek jullie gauw. Dat ze daar het middel niet hebben zeg. Dat is ook wat. Liefs Marielle

• 03 November 2016 - 10:14

Edgardo De Monte:

Ja zo gaat het blijkbaar.
    Wel mooi wat jullie in een korte tijd al gezien hebben, geniet daar maar volop van.
    En beterschap, Mechtild.

• 03 November 2016 - 11:23

Iris Bogaarts:

Jeetje wat een pech.
    Maar ja, beter het zekere voor het onzekere nemen.
    Beterschap
    en een goede terugreis

• 03 November 2016 - 11:24

Iris Bogaarts:

Jeetje wat een pech.
    Maar ja, beter het zekere voor het onzekere nemen.
    Beterschap
    en een goede terugreis

• 03 November 2016 - 12:41

Hans Kuipers:

Wat een pech. Misschien heb je nog iets aan een telnr. Van een oudstudiegenoot. HARRY DERKS Hij woont al jaren in Quiyo. En heeft een groot net werk. 00593 (2)2374374 Groeten en succes Hans

• 03 November 2016 - 12:58

Sjan Van Den Boomen:

Hey Mechtild, via Greetje hoorde ik van het nare nieuws. Ik wens je veel beterschap. Heel erg zonde maar zoals velen al zeggen, beter het zekere voor het onzekere!
    Lieve groet!

• 03 November 2016 - 13:19

Yvonne:

Ad en en Mechteld, wat jammer dat jullie reis zo vroeg moet eindigen. Dit is toch het laatste waar je op gerekend hebt. Naar huis omdat je door een hond gebeten bent.
    Sterkte en wie weet kan de reis snel weer gemaakt worden. Groetjes Yvonne

• 03 November 2016 - 13:32

Luitgard:

Jeetje, het zit jullie niet mee. Wat vervelend zeg.
    Sterkte en hopelijk kunnen jullie gauw weer gaan!

• 03 November 2016 - 15:40

Erik De Ruiter:

Toch ook een teleurstelling dat je nu al terug moet. Sterkte in ieder geval voor jullie samen

• 03 November 2016 - 18:06

Nijsje:

Oh, wat ontzettend balen - dat is zacht uitgedrukt, maar te riskant om geen maatregels te nemen.
    En jullie waren nog maar net weg - HEEL VEEL STERKTE!!!
    Lieve groet

• 04 November 2016 - 00:23

Herman:

Dag Ad, Mechtild,

Dat is een tegenvaller. Het restje van de tijd dus dubbel genieten.

Ik wens jullie een goede tijd nog daar en een goede terugreis.

Met hartelijke groeten,
    Herman.

• 04 November 2016 - 08:48

Anne-Marie:

Oh wat een pech, wat jammer.
    Verstandige keuze om terug te gaan maar hopelijk is het niet het einde van jullie Ecuador adventure!

Goede terugreis en tot gauw!
    Veel groetjes Anne-Marie

• 04 November 2016 - 10:53

Marcel:

Tjee wat enorm balen zeg. Veel sterkte gewenst.

• 04 November 2016 - 17:52

Marion:

Nierstenen, hondenbeten. Het blijft maar komen! 3 Keer scheepsrecht!

Goede terugreis
    Martien en Marion

• 04 November 2016 - 18:41

Hans Janssen:

Das echt balen zeg, maar ja gezondheid gaat voor,
    Dan maar een nieuwe poging binnenkort.

Gr Hans

• 04 November 2016 - 19:07

Charlotte Van Den Elzen:

Hoi Ad en Mechtild

Zit ik net vol interesse jullie reisverslag te lezen en nu blijken jullie alweer naar huis te komen.
    Wat is dat balen zeg ! Het zit niet mee met die reizen van jullie. Maar natuurlijk gaat gezondheid boven alles en komt er weer een nieuwe kans. Goede reis terug en tot ziens !!!

Groetjes, Charlotte

• 04 November 2016 - 23:14

Vincent:

jee wat een stomme pech ! Echt niet leuk.
    De volgende keer gaat het gewoon lukken.

• 05 November 2016 - 13:09

Francis:

Hoi ad en Mechtild,

Zit net vol interesse jullie reisverslag te lezen en dan lees ik dat jullie weer naar huis komen. Wat is dit balen zeg! Gezondheid gaat wel voor. Fijne terugreis.

Francis

• 06 November 2016 - 17:54

Mark:

Pfff...potjandorie...het zit jullie echt niet mee zeg.

Ik zit net jullie verslag vol bewondering te lezen en dan ....... domme pech zeg.

Ik weet niet of jullie al terug zijn, maar toch goede terugreis en Mechtild beterschap.

Groeten,
    Petra en Mark

• 10 Mei 2018 - 11:56

Gonnie Wijnands:

Hallo Ad en Mechtild,
    Wat een indrukwekkende ervaringen en aanpassingen beleven jullie al op dag één !!
    Ik heb vanmorgen met Willie tijd genomen om jullie 1e reisverslag te gaan lezen.
    Het blijkt ook goed te zijn bij ons onderzoek om stappen te kunnen gaan zetten voor een sublieme vakantie in oktober, tevens onze eerste zelfgeorganiseerde verre & avontuurlijke reis Samen !
    Willie gaat nu met dit schrijven verder omdat ik vanmiddag en avond nog moet gaan werken...
    Ik wens jullie nog veel nagenieten van jullie Ecuador belevingen toe en hoop dat ik en Willie binnenkort de rest van de verslagen kunnen gaan lezen en meebeleven!
    Groetjes,
    Gonnie Wijnands

Hola Ad en Mechtild,
    Mede gezien jullie enthousiasme voor Ecuador wat we ook zaterdag tijdens het Bevrijdings-lentefeest op het Eibernest mochten ervaren, leek het me een allerbeste idee ook het moment, om allereerst voor het besluit van de reisbestemming jullie reisverslagen vanaf het begin te gaan lezen en de foto's te gaan bekijken!
    Dank voor jullie goedverzorgde verslagen!!
    Tot nog uns,
    Groeten,