De Stad - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Ad - WaarBenJij.nu De Stad - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Ad - WaarBenJij.nu

De Stad

Door: ad en mechtild

Blijf op de hoogte en volg Ad

22 April 2009 | Bolivia, La Paz

La Paz betekent vrede. Maar dat is het hier nooit want er elke dag wel een demonstratie in deze 2,7 miljoen grote stad. Op elke vierkante meter in het centrum zit een verkoopster. Meestal in traditionele kleding met bolhoedje op. Alles is echt te koop. zo zie je op de Heksenmarkt lamafoetussen, deze begraaf je onder je huis voor geluk.

De trip naar de Chacaltaya, berg die de koude overbrugd, als je daar overeen bent ben je in het tropische deel van het land. Prachtige uitzichten op de vallei waar La Paz in ligt en omgeving op 5128 meter in de sneeuw. Wel langzaam aan anders krijg je last van ademnood et cetera.

In de loop van de middag hebben we de vallei de La Luna bezocht. Een soort maanlandschap. Je loopt dwars tussen en door de uitgesleten spleten en speloken en komt dan weer bovenop een gedeelte te staan. Als je veel geld hebt krijg je alles gedaan zodat je hier ook in een deel dure villa´s ziet staan.

Morgen gaan we naar het Titicaca meer dat we van¡af de Chacaltaya reeds in de verte hebben zien ligge. We overnachten er op het Isla del Sol. Daar waar de zon geboren is.

Groet