City Tour - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Ad - WaarBenJij.nu City Tour - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Ad - WaarBenJij.nu

City Tour

Door: ad en mechtild

Blijf op de hoogte en volg Ad

06 April 2009 | Brazilië, Brasilia

Rio is een stad van tegenstellingen. De rijken wonen in hun dure villa tegen de bergketen en de 619 favellas (volkswijken) waarin 3 miljoen mensen gehuisvest zijn wonen er tegenover of vlak ernaast. Het is hier nu herfst maar alles is nog prachtig groen en overal bloeiende planten en bomen o.a. de hibiscus en bougainville in een tropische omgeving. Met de gids naar de moderne kathedraal van Rio. In het centrum de 150 jaar oude bibliotheek en het klooster van 1640. Het koloniale verleden is duidelijk herkenbaar. Daarna geslenterd door het overvolle centrum in een zengende hitte. Verse kokosmelk gedronken uit de noot zelf is erg verfrissend. Via de metro terug naar de kathedraal. Wat is het overal schoon, veel mensen houden de hele stad schoon, arbeid kost blijkbaar niks. Het stadstrammetje bleek te vol zodat we besloten terug naar het hotel te gaan.

Om vervolgens anderhalf uur later het zevende wereldwonder te aanschouwen. In het licht van hem, hij is niet ons type, hebben we wederom een schitterend uitzicht over de gehele stad. Een grillige kustlijn met veel eilandjes, stranden die in onze wijk dagelijks tjokvol zijn, verderop is het rustiger. Binnenmeren en talloze parken. Het Christusbeeld ligt op een berg van 800 meter en ligt midden in een nationaal park. In 8 jaar is het beeld op deze berg opgericht en in 1931 ingewijd.

In de meest gangbare restaurantjes schep je je bord vol met zowel salades als vlees, rijst en bonen etc. en de grammen bepalen het bedrag: het kilorestaurant. Heerlijk gegeten.

Dinsdag (morgen) pakken we de boot naar Isle Grande van 2,5 UUR. Vast een bounty eilandje.
Liefs

• 07 April 2009 - 08:52

Marieke:

Ho Ad en Mechtild,

Wat een schitterende reis lijkt me dat! Zuid-Amerika staat ook nog op mijn verlanglijstje. Het lijkt me geweldig. Ik ben dit jaar met Spaans begonnen op de Volksuniversiteit in de hoop dat het er nog eens van komt! En ik ben ook heel jaloers op het weer bij jullie. Hier weer regen na een paar mooie dagen. Hopelijk met Pasen beter als ik weer zoals elk jaar met de oude eetclub naar de Ardennnen ga.

Tot de volgende keer
    Marieke

• 07 April 2009 - 09:06

Michel:

Hele fijne reis en vakantie toegewenst.

Laat eens wat foto's zien.

• 07 April 2009 - 19:00

Ien:

Nou, maatjes, dit had ik niet verwacht wat ik nu al te zien kreeg. Wat een beeld!Ik krijg de kriebels, maar... dit zullen niet de enige kriebels zijn'.
    Liefs ien.